tirsdag 29. november 2011

Ute i verden






Du verden for en velsignelse med mildvær i november. Valpene kommer nå ut i hagen flere ganger om dagen, prøver å servere maten ute, så valperommet er hakket ryddigere, for nå går det unna med avisene. Mamma Vinna rydder fortsatt opp, men er ikke særlig interessert i å mate "krapylene" lengre, som nå bruker både tenner og klør. Jeg setter meg ned og oppmuntrer henne til amming morgen og kveld, stort mer vil hun ikke lengre.


I går fikk jeg omsider hentet pakke på posten til Blixen (tidligere Lolita); et rosa ullteppe med beskjed om at det skulle være fullt av Vinna-lukt innen avreise den 16. Vi venter nok en drøy uke til før teppet taes i bruk her. Ellers har jeg lagt inn barneklær på valperommet, og alle skal få med seg en fille.


I dag ble den andre hannvalpen solgt, til en trivelig pensjonist i Hokksund. Så da er det bare en hannvalp igjen. Han skal hete Hugo, og jeg får velge hvem av de to hannene det blir, bare han har korrekt bitt, god beinstamme og er rolig. Så da er det bare en hannhund igjen, hvis jeg velger å beholde en tispe selv.


På søndag kom familien Stamnes for å hilse på "baby" nok en gang, og Scarlett er blitt til Era nå. Hun koste seg like mye som dem over all oppmerksomheten. De er i det hele tatt veldig sosiale nå, og får ikke nok oppmerksomhet og kos. Vi gjør vårt beste for å "integrere" dem i familien, de får utetid med de andre hundene, og innetid om ettermiddagen og kvelden med oss. For desember måned har jeg bare ett ønske: En mild sørlandsvinter!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar